Od prawie godziny nie wykonali Państwo żadnej czynności w serwisie ESPD. Proszę zapisać eESPD w celu zabezpieczenia się przed utratą danych. W dowolnym momencie można zaimportować (ponowne użyć) eESPD, aby kontynuować pracę.
Proszę zapisać eESPD w celu zabezpieczenia się przed utratą danych.
W dowolnym momencie można zaimportować (ponowne użyć) eESPD, aby kontynuować pracę.
Jednolity europejski dokument zamówienia (ESPD) jest oświadczeniem na temat kondycji finansowej, zdolności i kompetencji przedsiębiorstwa na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Jest on dostępny we wszystkich językach UE i stosowany jako wstępny dowód spełnienia warunków wymaganych w procedurach udzielania zamówień publicznych w całej UE. Dzięki ESPD wykonawcy nie muszą już przedstawiać pełnej dokumentacji dowodowej i różnych formularzy stosowanych dotychczas w postępowaniach powyżej progów unijnych, co oznacza znaczne uproszczenie dostępu do potencjalnych zamówień transgranicznych.
Urząd Zamówień Publicznych udostępnia usługę eESPD w oparciu o oprogramowanie opracowane przez Komisję Europejskiej. Formularz internetowy można wypełnić, wydrukować i przesłać zamawiającemu wraz z ofertą. Jeśli postępowanie prowadzone jest drogą elektroniczną, ESPD można wyeksportować, zapisać i przekazać elektronicznie. Jednolity europejski dokument zamówienia przedłożony we wcześniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego można ponownie wykorzystać, o ile przedmiotowe informacje są nadal poprawne. Wykonawcy mogą zostać wykluczeni z postępowania lub podlegać odpowiedzialności karnej, jeżeli w związku z informacjami przedstawianymi w ESPD dochodzi do poważnego wprowadzenia w błąd, zatajenia bądź niemożności przedstawienia dokumentów potwierdzających.